Der fikk du noe å tygge på! Motsesongskruing er en kunst som er undervurdert!
Er du i den heldige kategorien med flere biler i stallen, blir du fort kjent med motsesongskruing. Eller det går fort opp for deg at du burde ha drevet med det.
Her i redaksjonen hadde vi inntil nylig 3 ulike biler, der to kunne klassifiseres som entusiastbil. Eller skrot iflg den kvinnelige røsten i heimen. Smaken er vanskelig å diskutere.
Honda CR-V av første generasjon skulle ha oppgaven som vinterbil. En oppgave den løste fint.

Den andre bilen var tiltenkt sommeroppgaver. En fin oppgave for en Ford Crown Victoria.

Alt bra så langt.
Greia her er å skru på den bilen som står ute av sesong. For det er alltid noe å skru på….
Altså skrur du på sommerbilen om vinteren og vinterbilen om sommeren. Da er du alltid forberedt på sesongen som kommer. I teorien i alle fall.

Men motsesongskruing krever disiplin og struktur. Jeg vet – kjedelig. I tillegg er det så lett å glemme bilen du ikke kjører til daglig. Det er mye enklere å hoppe inn i bilen i sesong, bare for å oppdage en rekke ting som skulle vært gjort.
Jeg har fundert litt på en løsning. Kanskje lage seg en egen liste når du kjører bilen utenom sesong for å avdekke ting å fixe. For så å ha disiplin til å bestille deler og skru.
Har du en bedre løsning? La oss høre – for dette er et universelt problem!





Legg igjen en kommentar