En av kategoriene på automagazin.no er Kalkunbilen. Du vet – den type bil som ble en skikkelig flopp. Enten pga horribel design eller elendig teknikk. Eller gjerne en kominasjon. Nå skal vi på sjøen!

Royal Caribbean International har lang erfaring på sjøen. Faktisk helt tilbake til 1968, og om de ikke er det største cruiserederiet, så er det i alle fall helt der i toppen.

Konseptet er enkelt: Seile ut fra USA rundt omkring i Karibia og loppe rike amerikanere for dollars. Det har fungert prikkfritt i alle år – bortsett fra under COVID-pandemien, men det er en annen story.

Når har Royal Caribbean International satt verdens største cruiseskip i drift.

Endelig.

Star of the Seas. Intet mindre.

Hva i huleste er dette? Et gigantisk skip badet i neonlys av ulike varianter… Skal dette være topp luksus? Det virker nesten som resultatet av å ha spurt en 5. klasse om å beskrive et «kult» cruiseship, og så har de bygget etter innspillene fra barna. Jo mer jo bedre….

OK – jeg kan forstå ønsket om å kunne tilby aktiviteter for alle, inkludert barn som er glade i vannsklier, men er det ikke mulig å kombinere med i det minste litt estetikk?

Og interiøret… ja, hva skal man si? Det er bare å forberede seg på å møte Barbie og Ken rundt hjørnet.

Kontrasten er stor til Queen Mary 2 som har seilt for Cunard Line siden 2004.

Dette skipet oser sober eleganse. Se på de flotte linjene!

Og det er ikke mye noenlys og pastellfarger i syne på innsiden av skipet heller.

Om Norsk Tipping skulle ringe meg neste uke og fortelle at jeg har vunnet en palle penger (og bekreftet at de ikke har rota), vet jeg hvilket skip jeg ville reist med.

Det store mysteriet er at sannsynligvis vil Royal Caribbean International ha stor suksess med sitt skip og oppleve godt belegg. Jeg unner dem suksess, men fatter bare ikke greia.

Kan noen vennligst forklare?

Legg igjen en kommentar

Trender