Monaco er eksklusivt. Det gjeveste Formel 1-løpet kjøres her, og verdens rikinger samles for å være tilskuere. Sånn føles det i alle fall. Det er en ganske annen verden enn blokkene på Tveita, for å si det sånn,

I Monaco finnes en bydel som heter Monte Carlo. Det høres jo riktig kult ut. Så dersom du skal dra fram et passende navn på noe du skal selge – hvorfor ikke Monte Carlo?

Eller kanskje noen har tenkt tanken før deg?

Chevrolet, kanskje?

Allerede i 1970 kom de på at Monte Carlo høres kult og flott ut og klistra det på en kjempetøff coupė.

Sjekk de linjene – med flott vinyltak og greier! Tipper mange ungdommer drømte om å skaffe seg en sånn tidlig på 70-tallet.

Generasjon 2 som varte fra 1973 til 1977 ble litt dvaskere.

Lengre og breiere og ikke så sportslig lengre.

Tredjegenerasjonen varte fra 1978 til 1980, og da begynner det hele å bli ganske trist.

Alt skulle downsizes, inkludert den en gang så kule Monte Carlo.

I 1981 ble ting litt bedre med generasjon 4. Denne generasjonen gikk til 1988 og inkluderte den kule Monte Carlo SS.

Her stemmer linjene bedre, og dette er en bil som samlere har begynt å få interesse for.

Så lå modellnavnet brakk i noen år til 1995.

Monte Carlo ble lansert på nytt som generasjon 5, men de kunne like gjerne hoppet over hele greia. Her snakker vi om skikkelig kalkun!

Her var det ingen V8 under panseret, kun et par V6-maskiner man kunne velge mellom og hele konseptet er så trist at vi ikke gidder å dukke ned i detaljene. På toppen av det hele: Forhjulsdrift.

Bilen ble visstnok brukt til NASCAR-racing, men likevel… dette er bare horribelt elendig.

Hva tenkte de på?

Snakk om å drepe et godt merkenavn!

Bare trist og en skikkelig kalkunbil.

Legg igjen en kommentar

Trender